Estimats i apreciats professors i professores dels nostres fills,
LES ASSOCIACIONS DE MARES I PARES estem decidides seguir reivindicant la qualitat de la nostra Escola Pública. Volem fer-ho tant o més com ho feu els mestres i professors de Paiporta. I és lògic perquè els nostres objectius són comuns. Uns i altres hem treballat fins ara amb la il·lusió posada en l’educació dels nostres fills i filles. Vosaltres, a més a més, afegiu a aquesta tasca educativa un impagable plus de professionalitat.
Les AMPES reconeixem i agraïm la trajectòria pedagògica dels claustres dels nostres centres, i entenem per què, igual que nosaltres, el professorat sentiu un malestar profund aquests últims temps. És un fet que la falta de suport institucional a una educació pública de qualitat ens ha abocat a una situació de desprotecció, que caldria que afrontarem junts: les retallades pressupostàries continuades als centres, a les famílies necessitades, als professionals de l’educació.
Hem de lluitar junts perquè continuen els programes d’atenció a la diversitat, perquè no seguisca augmentant la proporció d’alumnes per professor a les aules; per a eradicar la precarietat d’algunes instal·lacions educatives; perquè arriben als centres els recursos necessaris per al seu funcionament diari. Hem de lluitar junts també perquè la Conselleria reconega el treball ben fet i l’actualització pedagògica constant del professorat, perquè aposte per vosaltres –els mestres dels nostres fills– i no
arracone la vostra professió any rere any una situació més precària. Les AMPES sabem que el professorat sou l’eix de l’educació de tots. Aquestes són les premisses. I sobre aquestes premisses, la reflexió i la nostra preocupació. Durant molt de temps hem aprés tots que l’activitat docent a les aules
necessita complementar-se amb la realitat que envolta els xiquets i els joves. I aquest paper el feien des de l’escola les anomenades “activitats complementàries”, recollides en la PGA anualment i realitzades siga entre les parets de cada centre o a través d’eixides fora de l’escola o l’institut. Molts professionals de l’educació i plataformes importants i col·lectius com ara FAPA-València, Escola Valenciana o el col·lectiu d’AMPES de Paiporta mateix creiem que l’eliminació d’aquestes activitats en els
programes educatius dels Centres com a protesta per la indefensió institucional, lluny d’aconseguir el seu objectiu, està contribuint decididament al deteriorament de la qualitat de l’educació pública que tots perseguim. I amb una supressió de l’activitat escolar de qualitat que havíem construït entre tots –sobretot el col·lectiu d’ensenyants– reculem perillosament el camí recorregut, que tants anys i esforços ha costat.
Sabem que, afortunadament, aquesta decisió d’algunes Plataformes sindicals o de mestres no se segueix unànimement per tot el col·lectiu d’ensenyants valencians ni de Paiporta. A aquestes posicions i aquestes reflexions ens sumem. Les associacions de mares i pares de Paiporta constatem que la mesura de protesta d’eliminar les activitats fora de l’aula no afecta als responsables polítics i sí directament les criatures; no ajuda a l’educació pública sinó que la deteriora més. No fa marxa enrere a les retallades pressupostàries però sí que empobreix una xarxa enorme de professions relacionades amb la cultura (empreses d’animació, de teatre, instal·lacions culturals, transport escolar...) que eren receptives a les nostres reivindicacions. Finalment no ajuda de cap manera a comprendre la situació difícil en què es troba el col·lectiu d’ensenyants sinó que contribueix a enrarir encara més la percepció errònia davant de la ciutadania d’un professorat poc implicat en la seua professió. Una percepció atiada irresponsablement per l’administració educativa, que no compartim en absolut les AMPES dels Centres Educatius Públics de Paiporta.
De qualsevol manera, l’eliminació dràstica als centres educatius públics paiportins de les activitats complementàries a les aules ens posen en una posició difícil als col·lectius de mares i pares, que volem seguir reivindicant l’escola pública de qualitat al costat dels claustres, però no entenem, alhora, com es pot defensar la qualitat en l’educació renunciant a la mateixa qualitat educativa. Contra això també lluitarem. Estimats mestres i professorat dels centres educatius de Paiporta, als responsables de l’aplicació de les retallades els interessa la divisió dels diferents sectors de la comunitat educativa, però nosaltres no ens la podem permetre. Les AMPES considerem que a Paiporta ens cal encara una coordinació amb els claustres per tal de contrastar informacions i projectar actuacions comunes en defensa de l’escola de tots. Vos proposem aquesta reflexió i altres que vagen sorgint en aquest temps convuls per a l’educació, a través de reunions col·lectives, de punts del dia en consells escolars de centre, de lataformes informatives a mares i pares...
Hem d’acarar el pròxim curs amb una aposta de confiança en el sistema educatiu que hem construït entre tots. Això ens donarà la força col·lectiva per a seguir exigint les inversions i la qualitat educativa que reivindiquem. Si ens mantenim junts el professorat i les famílies desarmarem potser la política de confusió i de retallades de la consellera d’educació; que amb la nostra divisió i enfrontament aconseguiria que no es parlara del problema real: la falta d’interés del Govern valencià i central per mantenir una educació pública de qualitat, un desinterés que sabem porta aparellat un escàs reconeixement dels ensenyants i dels drets laborals que us guanyeu dia a dia.
LES ASSOCIACIONS DE MARES I PARES DELS CENTRES EDUCATIUS PÚBLICS DE PAIPORTA
Abril de 2012
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada